Allikaks on võetud Laurence Gardner'i raamatud.
Leian, et looga võiks alustada märtsist 1904a. Seda, et tollal troonis Edward VII ja valitses Roosevelt, kes peatsest Suurest sõjast ei teadnud veel midagi, teab vist igaüks. Mõni teab vist ka, et samal ajal oli Scott "Discovery"-ga teel koju. Seda ei tea vist keegi, et samal ajal viibis britt sir W.M.Flinders Petrie oma töörühmaga Siinai kõrbes Moosese mäe juures, mida Vana Testamendi Teine Mosese raamat nimetab Horebi mäeks. Õige nimi, Choreb, on 3.saj.eKr pärinevas kreekakeelses piiblitõlkes Septuaginta. Mosese ajal olid sõnad choreb ja horeb üliolulised.
Täpsustuseks võib öelda, et 4.saj rajatud Püha Katariina klooster oli rajatud vale mäe otsa, sellegipoolest nimetati paika Gebel Musa(Mosese mägi). Seetõttu oli õige mäe otsimine paras pähkel. Aastast 1906 salastati isegi leidude asukohad hoidlates. Nüüdseks on aga raidkirjad tõlgitud. Kaua olid teadlased hämmingus leitud metallisulatusnõu ja suure koguse tundmatu valge pulbri tõttu. Nüüdseks on teada, et see on mfkzt(mufkuzt) ja mesopotaamlased kutsusid seda sem-an-na.
Ka tõlgitud "Püramiiditekstides" viidatakse Mfkzti väljast, kus surnud kuningas elab igavesti koos jumalatega, osades tekstides on see Iaru väli(Õndsate dimensioon). Tollal nimetasid egiptlased Siinaid nimega Bia. Tollast Hathorile pühendatud Kulla Maja varahoidjat kutsuti "Ülevaks".
Piibli Teise Mosese raamatu ehk Exoduse loos lähevad Moses ja israeliidid Horebi mäe juurde. Moses ronib kaljule, et kõnelda valitseja El Saddaiga(hiljem nimetati Jehovaks), kes teatab, et on nüüdsest nende jumal ja enam ei tohi kulda kasutada ebajumala- ja pühakujude valmistamiseks. Edasi teame, et Aaron valmistas kuldvasika...Moses jahvatas selle ja andis seda lastele juua.
Eptuaginta tõlge on õige, aga piiblis on tegu suure eksitusega. Reljeefidel on pildid kuidas vaarao kingib Anubisele pätsi hinnalist kivist leiba, selliste tõlgendamistega olid teadlased kaua raskustes. Tekstidest on teada, et Kulla Maja kuningad manustasid mõistatuslikku valget pulberkulda kas kooniliste kookidena või vette puistatult, see oli "eluandja" ja võimaldas ka ligipääsu hauatagusesse superdimensiooni. Alles tänapäeval võib õigesti mõista Exoduse sõnu: "Ja kogu Siinai mägi suitses, kui Jehoova laskus sinna tule sees. Selle suits tõusis üles nagu sulatusahju suits..."(2Ms19:18).
Tundub imelik, et tempel on laboratoorium või töökoda. Ka siin on tõlkeviga. Iidne avod pole mitte üksnes kummardama vaid ka töötama, inimesed ju töötasid jumalale. Sõnademängus toitusid vaaraod Hathori rinnapiimast(muutusid täieõiguslikeks jumalateks) nagu Babüloni kuningad toitusid Istari omast. Emapiim sisaldam ensüümi telomeraas, mfkzt simuleeris selle teket. Organismi terved rakud on programmeeritud palju kordi jagunema kuni teatud piirini. Jagunemist kontrollivad otsakud, mis asuvad DNA ahelate lõpus, need ongi telomeerid. Igal jagunemisel läheb osake telomeeri kaotsi ja jagunemine lakkab siis, kui telomeerid on saavutanud kriitilise piiri, organism mandub ja saabub vananemine. Laborites on tõestatud, et ensüümi rakendamisel võib takistada replikatsiooni juhtivate telomeeride lühenemist. Seega võivad rakud jätkata jagunemist palju kauem kui looduslik programm ette näeb, nii nagu vähirakud, kes saavutavad surematuse tänu selle aine rikkusele. Teadlased on katsetes pikendanud laborihiirte eluiga 4x.
Juba esimeses Mosese raamatus(14:18), seega 600a enne Mosest, loeme seda, et Melkisedek, Saalemi kuningas ja Kõige Kõrgema Jumala preester, tõi Aabrahamile leiba ja veini. See on piibelik esmakirjeldus kombetalitusest, millest hiljem sai osa armulauarituaalist. Jumal, kellest juttu, kannab vanades tekstides nime "mäejumal El Saddai"-sama tiitel, millele vihjab Jumal, kes kõneles Mosesega Horebi mäel. Alles siis, kui hakati kirja panema, võeti kasutusele heebrea tüvest jhvh tuletatud nimi Jahve.
"Ma olen see, kes ma olen" on sisuliselt ju "mu nimel pole tähtsust".
Varased tekstid nimetavad Aabrahami jumalat El Saddaiks(1Ms17:1) ja uuema aja piiblites on see vääralt tõlgitud Kõikvõimsaks Jumalaks. Heebrea tekstides ja piibli ladinakeelses tõlkes Vulgata säilinud El Saddai oli semiidi mõiste mille sünonüüm oli mesopotaamia jumal Enkil, kelle hüüdnimi oli "Ilu Kurgal"(Suur Mäejumal).
Ja alates 1518 muutus Jahve tänapäevaseks värdkujuks Jehoova. Jätan meelega vahele Laurence Gardner'i uurimused 1127a templirüütlite naasemisest ja 1194 gildist Saalomoni Lapsed. Nende teemade juurde on mõtekas tulla hiljem koos teiste autoritega.
Nimi Melkisedek tuleb sõnadest melek (kuningas) ja tsedek (õiglus).
Seega oli ta Õigluse kuningas või(Esimese Mosese raamatu järgi) Rahu kuningas (Saalem tuleb sõnast salom ning näiteks Jeruusalemm tähendab "rahu linn").
Surnumere käsikirjadest leiab, et Melkisedek ja peaingel Miikael on samad isikud. Nii judismi kui ristiusu tekkimisest peale on säilinud leiva eriline tähtsus, alates Melkisedeki loost kuni "meie igapäevast leiba anna meiele" tänapäeval.
Nii kuningas Taaveti kui Jeesuse sünnikohaks öeldakse Petlemm või Bethlehem (beth-le-hem = leiva maja). Meieisapalvegagi on tõsiasi, et kuigi see on meile tuntud kujul pärit Uue Testamendi kahest evangeeliumist(Matheus 6:9-13 ja Luukas 11:2-4) mis on tegelikult kaks erinevat versiooni, siis algselt on kõik see võetud vanaegiptuse palvest, millega pöörduti riigiusundi peajumala poole "Amen(Amon), Amen, kes sa oled taevas".
Tänu ekslikele tõlgetele paigutatakse traditsiooniliselt ristiusu tõlgenduses Amoni nimi palve lõppu. Teise Mosese raamatus mainitud "vaateleivad" tähendas seda, et neid võeti Jumala juuresolekul, õige tõlge oleks juuresolekuleib, nii nagu õigesti esitab Septuaginta.
Pidevalt räägitakse midagi mannast. "Valge, sarnanes koriandriseemnetega ja oli magus nagu mesi"(2Ms16:31). Heebrealasedki kutsusid mannaks(ma-hu = manna), samas algab küsiva sõnaga "man" ka küsimus(mis see on?).
Küll on püütud seda seletada, on pakutud isegi tamariski eritust ja raheteri. Aga ei maksa nüüd vanaaja rahvaid ka nii rumalateks pidada, rumalus on pigem Euroopas alates keskajast tänapäevani. Seda on mainitud isegi Egiptuse "Surnuteraamatus".
Rullraamatut kutsutakse ka "Ani papüüruseks".
Ka iidses usutavandite kogumikus on "schefa toit". Teised "Surnuteraamatud" on meieni jõudnud fragmentaalselt, kirjeldatakse ikka kullamannat. Muide, Memphise ülemteener kandis tiitlit Suur Käsitöömeister, see on oluline tiitel. Ka(valguskeha) toit oli valgus, mis genereeris valgustumist(kreeklaste gnosis), seda sümboliseerib eraldi hieroglüüf. Meenutan, et ka vabamüürlased kasutasid esimese astme rituaalis sõna "Valgust".
Iidses Süüria-Foiniikia kandis kandis kõrgema valgustatuse tase nime "Shar-Oni tasandik"(valguse orbiidi dimensioon), hiljem unustati algne tähendus ja see muutus Saroni tasandikuks(asub Haifa ja Tel Avivi vahel).
Vana-Egiptuse salakultuskoolide alkeemiaõpetuses peeti valgustatuse saavutamist eriliselt tähtsaks. Protsessis kasutati ka templifilosoofide "projitseerimispulbrit".
See oligi mfkzt, manna, valge pulbriline kuld, filosoofiline kivi. Uus Testament(1Kr10:3) nimetab mannat "vaimulikuks roaks", määratakse tegelikult pühitsetud leivaks(Jh6:31.41).
Järelikult on nüüdsel armulaual koos veiniga antav leib pärit sealtsamast kust obaatki, mida Püha Graal pakkus missal Chretien de Troyes' 12.saj paiku "Perceval ehk Graali lugu".
See kerkis esile 1180a ja pärines templirüütlite keskkonnast. Nii Alsace, Champagne kui Leoni krahv(kellega de Troyes oli lähedalt seotud) olid kõik sama rüütliordu liikmed. Uues Testamendis mainib Paulus, et ka Jeesus ise kasvatati ülempreestriks "Melkisedeki korra järgi"(Hb5:6,6:20).
Sealt oligi ta omandanud õiguse pühal õhtusöömaajal pühitsetud leiba ja veini pakkuda. Paulus selgitab seda suurt privileegi, sest tuli seadustki muuta, et see kehtiks Jesuse kohta(Hb7:11-17), sest tema põlvenes Juudea Taaveti suguvõsast, mille liikmetel oli õigus saada kuningaks, kuid mitte preestriks.
Lapis Elixis(teisend filosoofilise kivi Lapis Elixir nimest) omas ravi ja vananemisvastaseid omadusi Parzivali Graali lugudes, kus on ka fööniksi põlemise ja taastumise seletused. See kõik pärineb egiptlaste "benu linnust"(Heliopolises, algselt kandis nime On, mis on seotud ka päikesejumala valgusega. Oli ka Suure Valge Vennaskonna keskus. Sinna kuulusid Thutmosis III (u1450eKr) käsitöömeistrid, Karnaki Kõrgeima Nõukogu liikmed(39 liiget, nimi tulenes valge pulbriga tegelemisest)).
Sama kivi leiame ka "Iter Alexandri ad Paradisium", vanaaegses mõistujutus Aleksander Suure teekonnast paradiisi(Pairi Daize maale nagu see iidses avesta keeles oli, nii nimetati pärsia valgusejumala Ahura Mazda kuningriiki).
Lühidalt seega pulbriks muutunud fööniks oli tegelikult paradiisikivi(filosoofiline kivi), Moosese manna, mfkzt.
Nüüd räägitakse mingitest kivilahmakatest, mida Moses jaksas hädavaevu mäelt alla tassida. Exodus ei anna ühtegi vihjet kivitahvlite kuju ja suuruse kohta ja juutide kabala lugudes olevat olnud käsutahvel jumalik safiir nimega schethiya mida Moses hoidis peopesas. Kabala pärimus ise on pärit Abrami ajast(u600a enne Mosest), kellele see pärandati. Sünnikohaks annab Genesis Kaldea Ur'i Mesopotaamias, millele kabalistid lisavad Aur Kasdeems(maagide valgus). Abrami tahvlil olnud kirjas "kõik mida inimesed on iial teinud" kui ka "kõik, mida inimene võib iial teada saada".
Iidsed sumerid tundsid seda Saatusetahvli nime all. Selle tõid taevast jumalad Enkil ja Enki (anunnahi suure taevajumala Anu pojad). Enne piiblit varajasemates lugudes kandis seda vastu oma rinda babüloonia jumal Marduk. Hoolimata kabala nüüdsetest tõlgetest oli iidsetes originaaltekstides sõna sappir, kusjuures piibel nimetab safiiri sõnaga leshem.
Järgneb
Leian, et looga võiks alustada märtsist 1904a. Seda, et tollal troonis Edward VII ja valitses Roosevelt, kes peatsest Suurest sõjast ei teadnud veel midagi, teab vist igaüks. Mõni teab vist ka, et samal ajal oli Scott "Discovery"-ga teel koju. Seda ei tea vist keegi, et samal ajal viibis britt sir W.M.Flinders Petrie oma töörühmaga Siinai kõrbes Moosese mäe juures, mida Vana Testamendi Teine Mosese raamat nimetab Horebi mäeks. Õige nimi, Choreb, on 3.saj.eKr pärinevas kreekakeelses piiblitõlkes Septuaginta. Mosese ajal olid sõnad choreb ja horeb üliolulised.
Täpsustuseks võib öelda, et 4.saj rajatud Püha Katariina klooster oli rajatud vale mäe otsa, sellegipoolest nimetati paika Gebel Musa(Mosese mägi). Seetõttu oli õige mäe otsimine paras pähkel. Aastast 1906 salastati isegi leidude asukohad hoidlates. Nüüdseks on aga raidkirjad tõlgitud. Kaua olid teadlased hämmingus leitud metallisulatusnõu ja suure koguse tundmatu valge pulbri tõttu. Nüüdseks on teada, et see on mfkzt(mufkuzt) ja mesopotaamlased kutsusid seda sem-an-na.
Ka tõlgitud "Püramiiditekstides" viidatakse Mfkzti väljast, kus surnud kuningas elab igavesti koos jumalatega, osades tekstides on see Iaru väli(Õndsate dimensioon). Tollal nimetasid egiptlased Siinaid nimega Bia. Tollast Hathorile pühendatud Kulla Maja varahoidjat kutsuti "Ülevaks".
Piibli Teise Mosese raamatu ehk Exoduse loos lähevad Moses ja israeliidid Horebi mäe juurde. Moses ronib kaljule, et kõnelda valitseja El Saddaiga(hiljem nimetati Jehovaks), kes teatab, et on nüüdsest nende jumal ja enam ei tohi kulda kasutada ebajumala- ja pühakujude valmistamiseks. Edasi teame, et Aaron valmistas kuldvasika...Moses jahvatas selle ja andis seda lastele juua.
Eptuaginta tõlge on õige, aga piiblis on tegu suure eksitusega. Reljeefidel on pildid kuidas vaarao kingib Anubisele pätsi hinnalist kivist leiba, selliste tõlgendamistega olid teadlased kaua raskustes. Tekstidest on teada, et Kulla Maja kuningad manustasid mõistatuslikku valget pulberkulda kas kooniliste kookidena või vette puistatult, see oli "eluandja" ja võimaldas ka ligipääsu hauatagusesse superdimensiooni. Alles tänapäeval võib õigesti mõista Exoduse sõnu: "Ja kogu Siinai mägi suitses, kui Jehoova laskus sinna tule sees. Selle suits tõusis üles nagu sulatusahju suits..."(2Ms19:18).
Tundub imelik, et tempel on laboratoorium või töökoda. Ka siin on tõlkeviga. Iidne avod pole mitte üksnes kummardama vaid ka töötama, inimesed ju töötasid jumalale. Sõnademängus toitusid vaaraod Hathori rinnapiimast(muutusid täieõiguslikeks jumalateks) nagu Babüloni kuningad toitusid Istari omast. Emapiim sisaldam ensüümi telomeraas, mfkzt simuleeris selle teket. Organismi terved rakud on programmeeritud palju kordi jagunema kuni teatud piirini. Jagunemist kontrollivad otsakud, mis asuvad DNA ahelate lõpus, need ongi telomeerid. Igal jagunemisel läheb osake telomeeri kaotsi ja jagunemine lakkab siis, kui telomeerid on saavutanud kriitilise piiri, organism mandub ja saabub vananemine. Laborites on tõestatud, et ensüümi rakendamisel võib takistada replikatsiooni juhtivate telomeeride lühenemist. Seega võivad rakud jätkata jagunemist palju kauem kui looduslik programm ette näeb, nii nagu vähirakud, kes saavutavad surematuse tänu selle aine rikkusele. Teadlased on katsetes pikendanud laborihiirte eluiga 4x.
Juba esimeses Mosese raamatus(14:18), seega 600a enne Mosest, loeme seda, et Melkisedek, Saalemi kuningas ja Kõige Kõrgema Jumala preester, tõi Aabrahamile leiba ja veini. See on piibelik esmakirjeldus kombetalitusest, millest hiljem sai osa armulauarituaalist. Jumal, kellest juttu, kannab vanades tekstides nime "mäejumal El Saddai"-sama tiitel, millele vihjab Jumal, kes kõneles Mosesega Horebi mäel. Alles siis, kui hakati kirja panema, võeti kasutusele heebrea tüvest jhvh tuletatud nimi Jahve.
"Ma olen see, kes ma olen" on sisuliselt ju "mu nimel pole tähtsust".
Varased tekstid nimetavad Aabrahami jumalat El Saddaiks(1Ms17:1) ja uuema aja piiblites on see vääralt tõlgitud Kõikvõimsaks Jumalaks. Heebrea tekstides ja piibli ladinakeelses tõlkes Vulgata säilinud El Saddai oli semiidi mõiste mille sünonüüm oli mesopotaamia jumal Enkil, kelle hüüdnimi oli "Ilu Kurgal"(Suur Mäejumal).
Ja alates 1518 muutus Jahve tänapäevaseks värdkujuks Jehoova. Jätan meelega vahele Laurence Gardner'i uurimused 1127a templirüütlite naasemisest ja 1194 gildist Saalomoni Lapsed. Nende teemade juurde on mõtekas tulla hiljem koos teiste autoritega.
Nimi Melkisedek tuleb sõnadest melek (kuningas) ja tsedek (õiglus).
Seega oli ta Õigluse kuningas või(Esimese Mosese raamatu järgi) Rahu kuningas (Saalem tuleb sõnast salom ning näiteks Jeruusalemm tähendab "rahu linn").
Surnumere käsikirjadest leiab, et Melkisedek ja peaingel Miikael on samad isikud. Nii judismi kui ristiusu tekkimisest peale on säilinud leiva eriline tähtsus, alates Melkisedeki loost kuni "meie igapäevast leiba anna meiele" tänapäeval.
Nii kuningas Taaveti kui Jeesuse sünnikohaks öeldakse Petlemm või Bethlehem (beth-le-hem = leiva maja). Meieisapalvegagi on tõsiasi, et kuigi see on meile tuntud kujul pärit Uue Testamendi kahest evangeeliumist(Matheus 6:9-13 ja Luukas 11:2-4) mis on tegelikult kaks erinevat versiooni, siis algselt on kõik see võetud vanaegiptuse palvest, millega pöörduti riigiusundi peajumala poole "Amen(Amon), Amen, kes sa oled taevas".
Tänu ekslikele tõlgetele paigutatakse traditsiooniliselt ristiusu tõlgenduses Amoni nimi palve lõppu. Teise Mosese raamatus mainitud "vaateleivad" tähendas seda, et neid võeti Jumala juuresolekul, õige tõlge oleks juuresolekuleib, nii nagu õigesti esitab Septuaginta.
Pidevalt räägitakse midagi mannast. "Valge, sarnanes koriandriseemnetega ja oli magus nagu mesi"(2Ms16:31). Heebrealasedki kutsusid mannaks(ma-hu = manna), samas algab küsiva sõnaga "man" ka küsimus(mis see on?).
Küll on püütud seda seletada, on pakutud isegi tamariski eritust ja raheteri. Aga ei maksa nüüd vanaaja rahvaid ka nii rumalateks pidada, rumalus on pigem Euroopas alates keskajast tänapäevani. Seda on mainitud isegi Egiptuse "Surnuteraamatus".
Rullraamatut kutsutakse ka "Ani papüüruseks".
Ka iidses usutavandite kogumikus on "schefa toit". Teised "Surnuteraamatud" on meieni jõudnud fragmentaalselt, kirjeldatakse ikka kullamannat. Muide, Memphise ülemteener kandis tiitlit Suur Käsitöömeister, see on oluline tiitel. Ka(valguskeha) toit oli valgus, mis genereeris valgustumist(kreeklaste gnosis), seda sümboliseerib eraldi hieroglüüf. Meenutan, et ka vabamüürlased kasutasid esimese astme rituaalis sõna "Valgust".
Iidses Süüria-Foiniikia kandis kandis kõrgema valgustatuse tase nime "Shar-Oni tasandik"(valguse orbiidi dimensioon), hiljem unustati algne tähendus ja see muutus Saroni tasandikuks(asub Haifa ja Tel Avivi vahel).
Vana-Egiptuse salakultuskoolide alkeemiaõpetuses peeti valgustatuse saavutamist eriliselt tähtsaks. Protsessis kasutati ka templifilosoofide "projitseerimispulbrit".
See oligi mfkzt, manna, valge pulbriline kuld, filosoofiline kivi. Uus Testament(1Kr10:3) nimetab mannat "vaimulikuks roaks", määratakse tegelikult pühitsetud leivaks(Jh6:31.41).
Järelikult on nüüdsel armulaual koos veiniga antav leib pärit sealtsamast kust obaatki, mida Püha Graal pakkus missal Chretien de Troyes' 12.saj paiku "Perceval ehk Graali lugu".
See kerkis esile 1180a ja pärines templirüütlite keskkonnast. Nii Alsace, Champagne kui Leoni krahv(kellega de Troyes oli lähedalt seotud) olid kõik sama rüütliordu liikmed. Uues Testamendis mainib Paulus, et ka Jeesus ise kasvatati ülempreestriks "Melkisedeki korra järgi"(Hb5:6,6:20).
Sealt oligi ta omandanud õiguse pühal õhtusöömaajal pühitsetud leiba ja veini pakkuda. Paulus selgitab seda suurt privileegi, sest tuli seadustki muuta, et see kehtiks Jesuse kohta(Hb7:11-17), sest tema põlvenes Juudea Taaveti suguvõsast, mille liikmetel oli õigus saada kuningaks, kuid mitte preestriks.
Lapis Elixis(teisend filosoofilise kivi Lapis Elixir nimest) omas ravi ja vananemisvastaseid omadusi Parzivali Graali lugudes, kus on ka fööniksi põlemise ja taastumise seletused. See kõik pärineb egiptlaste "benu linnust"(Heliopolises, algselt kandis nime On, mis on seotud ka päikesejumala valgusega. Oli ka Suure Valge Vennaskonna keskus. Sinna kuulusid Thutmosis III (u1450eKr) käsitöömeistrid, Karnaki Kõrgeima Nõukogu liikmed(39 liiget, nimi tulenes valge pulbriga tegelemisest)).
Sama kivi leiame ka "Iter Alexandri ad Paradisium", vanaaegses mõistujutus Aleksander Suure teekonnast paradiisi(Pairi Daize maale nagu see iidses avesta keeles oli, nii nimetati pärsia valgusejumala Ahura Mazda kuningriiki).
Lühidalt seega pulbriks muutunud fööniks oli tegelikult paradiisikivi(filosoofiline kivi), Moosese manna, mfkzt.
Nüüd räägitakse mingitest kivilahmakatest, mida Moses jaksas hädavaevu mäelt alla tassida. Exodus ei anna ühtegi vihjet kivitahvlite kuju ja suuruse kohta ja juutide kabala lugudes olevat olnud käsutahvel jumalik safiir nimega schethiya mida Moses hoidis peopesas. Kabala pärimus ise on pärit Abrami ajast(u600a enne Mosest), kellele see pärandati. Sünnikohaks annab Genesis Kaldea Ur'i Mesopotaamias, millele kabalistid lisavad Aur Kasdeems(maagide valgus). Abrami tahvlil olnud kirjas "kõik mida inimesed on iial teinud" kui ka "kõik, mida inimene võib iial teada saada".
Iidsed sumerid tundsid seda Saatusetahvli nime all. Selle tõid taevast jumalad Enkil ja Enki (anunnahi suure taevajumala Anu pojad). Enne piiblit varajasemates lugudes kandis seda vastu oma rinda babüloonia jumal Marduk. Hoolimata kabala nüüdsetest tõlgetest oli iidsetes originaaltekstides sõna sappir, kusjuures piibel nimetab safiiri sõnaga leshem.
Järgneb